papalampropoulos syriopoulou
το μπουντουάρ της μέριλυν
Είδος: Συμμετοχή στην έκθεση "Ελάχιστη Δομή" / Πολυχώρος Ρομάντσο / Νοέμβριος 2014 / Επιμέλεια: Α. Αρτινός
Το boudoir αποτελεί μια έρευνα πάνω στο τριμερές σχήμα της καλύβας εστιάζοντας ειδικότερα στον τρίτο όρο του σχήματος: στην διάρθρωση του εσωτερικού μικρόκοσμου ως ένα πεδίο δυναμικών εντάσεων.
Τα αντικείμενα αποκόπτονται από ένα εξωτερικό σύστημα αναφοράς, μετασχηματίζονται σύμφωνα με τα βιογραφικά στοιχεία της Marilyn και επανεγγράφονται στον προσωπικό χώρο του boudoir. Συγκροτείται με τον τρόπο αυτό ένας αυστηρά ιδιωτικός αυτοβιογραφικός χώρο ονειροπόλησης, ένα εσωτερικό σύστημα μετεγγραφής των αντικειμένων κατά το οποίο το όριο εγγραφής (ο «ξύλινος τοίχος» της καλύβας) εμφανίζεται ως η νοητική κατάσταση που αποκόπτει την συνείδηση από το εξωτερικό περιβάλλον κατά την διάρκεια μιας ονειροπόλησης. Το boudoir αποτελεί μια νοητική μηχανή περιπλάνησης συνθέτοντας παράλληλα μια ιδιωτική τοπογραφία στην οποία το υποκείμενο εμφανίζεται αδιαφοροποίητο από το περιβάλλον.
Ο εσωτερικός μικρόκοσμος συγκροτεί ένα δυναμικό πεδίο, ένα χώρο που βρίσκεται κάτω από συνθήκες διαρκούς μετασχηματισμού• στην παρούσα κατάσταση εντοπίζουμε:
Την συσκευή Dil Doul, η οποία αναπλάθει το αυτοβιογραφικό πορτρέτο της Marilyn σύμφωνα με την αρχική φωτογράφηση του 1949 (Tom Kelley). Ως σημείο εκκίνησης, η συσκευή προσδοκεί την πλήρη ενοποίηση, σωματική και πνευματική, του υποκειμένου με τον εαυτό του μέσα από την διαδικασία της σεξουαλικής πράξης.
Το Δωμάτιο των Απορριμμάτων . Τα απορρίμματα αποτελούν τεκμήρια της θεϊκής παρουσίας, λείψανα πρώτης και δεύτερης τάξης που φέρουν τις ιδιότητες του υποκειμένου. Η παρατήρηση των απορριμμάτων αναφέρεται σε μία εγωιστική τελετουργία αυτογνωσίας και αυτοθαυμασμού. Η αρχιτεκτονική του δωματίου βασίζεται στην μικροσκοπική τοπολογική ανάλυση και αναπαραγωγή των τεσσάρων στρώσεων (stratum corneum – granulosum – spinosum – germinativum) της επιδερμίδας της Marilyn.